Секторът за стационарно лечение и следоперативни грижи се намира в сградата на клиника “Торакс 2”. Има 10 легла и е създаден и оборудван, за да поеме грижите и лечението на терапевтични и оперативни пациенти. Терапевтичните болни пристигат в сектора, насочени от наши или външни специалисти, както и много от тях са транспортирани и настанени от домашни посещения на лекарите ни. В сектора биват овладявани спешни състояния от областта на кардиологията /ритъмни и проводни нарушения, сърдечни болки, сърдечна недостатъчност…/, пулмологията /астматични пристъпи, пневмонии, дихателна недостатъчност и др./, гастроентерологията /остри гастрити, обострени и кървящи язви, жлъчни колики и др/, нефрологията /бъбречни кризи, възпаления на бъбреците и пикочния мехур и др./, ендокринологията /остри състояния при диабетно болни/ или неврологията /нарушения на мозъчното кръвообращение, дискови хернии, и др./ Оперираните болни са от областта на спешната и планова коремна хирургия, оперативна гинекология, урология, ортопедия, УНГ и др.
Организацията на работа в сектора за стационарно лечение и следоперативни грижи гарантира качество на медицинската дейност, бързина при процедирането, отлично оборудване и грижи от страна на персонала. Всички стаи са снабдени с необходимите удобства – климатик, телефон, телевизор, санитарен възел. Клиниката предлага облекло по време на престоя, разнообразно меню, съобразено с както с индивидуалното лечение, така и с предпочитанията на пациента. Желанията, свързани със закупуване на вестници, списания и други потребности се изпълняват от персонала, а изразходените за това средства се включват по-късно в сметката. Близките имат възможност да посещават болния по всяко време до 22.00 часа, а след този час да останат във фоайето на клиниката. Майките мога да бъдат с детето си през цялото време на престоя.
Информацията, свързана със здравословното състояние на болния е в компетентността единствено на лекарския екип. Лекуващият или дежурен лекар отговарят на пациента и близките му на въпросите, свързани с хода на лечението. По какъвто и да е възникнал проблем, те могат да се обърнат към Медицинския управител.